amsterdam photo diary


At the end of September my boyfriend and I spent three amazing days in Amsterdam. I have a soft spot for northern cities, have been in both Brussels and Lille for quite a few times and Amsterdam was next on my bucket list. In fact, it is the most amazing northern city I have ever been to. I loved everything from the canals, the houses, the bricks, the incredibly nice people (I would seriously move to Amsterdam just for the people). We didn't have the time to do everything we wanted (my travel lists are quite long and exhausting) but we certainly got time to soak up the incredible atmosphere.

Na konci září jsme si s přítelem vyjeli na tři úžasné dny do Amsterdamu. Mám moc ráda severská města (konec konců z Barcelony je skoro všechno severně ;), v Bruselu i Lille jsem byla už několikrát a další na mém seznamu byl Amsterdam. A ještě, že jsem tam chtěla! Je to totiž jedno z nejúžasnějších měst, které jsem měla to štěstí navštívit. Líbilo se mi úplně vše od kanálů, přes cihlovou architekturu, kola a hlavně neuvěřitelně milí a ochotní lidé (opravdu bych se tam dokázala přestěhovat jen kvůli lidem). Vzhledem k tomu, že můj seznam toho, co bychom měli vidět byl až příliš obsáhlý, jsme nestihli úplně vše, zato jsme se celé hodiny procházeli a dokázali úžasně nasát atmosféru města.


Beautiful Centraal Station!
///
Nejkrásnější hlavní nádraží! Vedle toho naše pražské vypadá... no né tak úplně hlavně!



First we went to the Van Gogh Museum, which is beautiful and very interesting, unfortunately the part where the best paintings are was temporarily closed.
///
Jako první jsme zamířili do Muzea Van Gogha, které je krásné a zajímavé, ale k naší smůle byla zrovna zavřená část s těmi nejzajímavějšími obrazy.

Houseboats everywhere! /// Hausbóty úplně všude!


On the first night we decided to visit the Red Lights District, where we started by eating a delicious burger in Fabrica. Then we went to see the girls and have some fun in bars. I also got a great postcard to send for my parents :D
///
První noc jsme se rozhodli jít do Čtvrti červených luceren, kde jsme začali výborným burgerem v Fabrica. Poté jsme se šli rozhlédnout okolo, na děvčata a také do barů, kterých je tam opravdu nekonečné množství. Při té příležitosti jsem také sehnala skvělý pohled pro rodiče :D


We rented a room in the hotel Dwars, a super small but incredibly cute little hotel (I am still dying for the brick wall).
///
Spali jsme v malinkém hotelu Dwars, který ovšem svojí velikost doháněl neuvěřitelnou porcí roztomilosti (o těch cihlových zdech se mi stále ještě zdá).

Taking out my favourite orbit sweater for a spin. /// Znovu jsem vzala do oběhu svůj oběžno-dráhový svetr.

On the second day we visited the flower market. The name is a lie! It should be named the bulb market as they sell much much ungrown flowers than grown ones. Too bad I do not have a garden!
///
Druhý den jsme se vydali na květinové tržiště Bloemenmarkt. Jeho název je ovšem zavádějící! Neprodávají tam ani tolik květiny jako cibulky. Mít tak zahradu, tak si určitě nějaké přivezu.

Afterwards we went to the Nine Streets where there are loads and loads of cute little stores! Exactly what I love! At the beginning we wanted to rent bikes for the day but it was raining more and more during the day, so we decided to walk under our faithful umbrellas.
///
Poté jsme zamířilo do "devíti uliček", kde je neskutečné množství malých obchůdků. Přesně takové, jaké mám ráda! Původně jsme si na druhý den chtěli pronajmout kola, ale od rána pršelo a v průběhu dně čím dál tím víc, takže jsme se rozhodli raději chodit pěšky za pomoci našich věrných deštníků.

Delicious lunch with the typical apple pie.
///
Výborný lehký oběd s tradičním jablečným koláčem.

Dam Square.

My lens was not made for low light ;) /// Moje čočka moc nedvá tak málo světla :)

I LOL'ed. /// Tohle mě moc pobavilo.

Mini souvenir.

Canal love <3

The queue for the Anne Frank Museum. /// Front u muzea Anny Frankové.

There's a brilliant coffee place at every corner in Amsterdam! 
///
V Amsterdamu je nějaká nádherná kavárna doslova na každém rohu!

Farewell with the brick wall. /// Loučím se s cihlovou zdí.

Bye bye!



17 comments:

  1. Ta pred-predposledni je nejlepsi! : )

    ReplyDelete
  2. pekne fotky!:)

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Výborný! Já tam byla s kámoškama asi v šestnácti a z mnoha důvodů to je opravdu nezapomenutelný výlet:)) Ten svetr je boží, naprosto.

    ReplyDelete
  4. Na tenhle post jsem se tak těšila, díky za něj, Adélko! V Amsterdamu už jsem dvakrát byla, ale pořád mi to přijde hrozně málo, protože je to vážně úžasný město, kterýho nikdy nebudu mít dost <3 P.S. Okouzlenost cihlovým obkladem naprosto chápu :D

    Prádelna

    ReplyDelete
  5. STUNNING PHOTOS!
    And now I want Nutella! (:

    Have a HAPPY Tuesday! xo
    Love, Suzy ( ˘ ³˘)♥

    THE KAWAII PLANET

    ReplyDelete
  6. perfektní článek! Já tam byla jen na jeden den a vůbec mi to nestačilo!!:) skvělé město!:)
    Style by Eliza

    ReplyDelete
  7. Krása a moc za to díky! Měli jsme letět v listopadu, ale bohužel nám to nevyšlo, takže jsme Amstr přesunuli na příští rok..no tenhle post mi to trošičku vykompenzoval =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    ReplyDelete
  8. to je krása! v Amsterdame som bola dvakrát, ale to vždy len na jeden deň, určite by som sa tam ešte niekedy rada pozrela na dlhšie :)
    a pravda, tie mestá na severe majú niečo do seba! asi najviac sa mi páčilo práve v Amsterdame, v Oslo a v Bergene :)

    ReplyDelete
  9. máš strašně krásné fotky!

    ReplyDelete
  10. To je nádherný! Teď mě mrzí, že když mě tam kamarád lákal, tak jsem nejela :(

    ReplyDelete
  11. Parádní fotky, v Amsterdamu se mi taky moc líbilo! :))

    ReplyDelete
  12. Parádní fotky, moc si to uživej :) Amstr je krásné město!

    ReplyDelete
  13. v NL jsem zila, takze chapu tve nadseni:-) zkus si predstavit Holandsko na jare, kdyz vsechno kvete nebo naopak v zime, kdyz zamrznou kanaly a bezne se po nich chodi a brusli. to je teprve nadhera! jinak, kdo nejezdil v desti na kole, jakoby v Holandsku nezil:-))

    ReplyDelete
  14. nemáš náhodou pen? trochu mi to připomíná výkon při horším osvětlení u mého:P

    krásně mi to osvěžilo moje vzpomínky na amstr=) jo a v holandsku jste si měli dát hlavně kebab! ten tam je nejlepší:D

    ReplyDelete